پدر شهید مدافع حرم «مرتضی عطایی» درگذشت+زمان و مکان تشییع  دیدار صمیمی اهالی قلم با تولیت آستان قدس رضوی| هنر نویسندگی؛ امتداد دهنده سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه همه آنچه باید پیش از ورود به ماه محرم بدانیم زمان ثبت‌نام اربعین اعلام شد + لینک آیت الله سیستانی دوشنبه را اول ماه محرم ۱۴۴۶ اعلام کرد برگزاری «کرسی تفسیر موضوعی قرآن کریم» در حرم امام‌رضا(ع) عزاداری هیئت‌های مذهبی سراسر کشور در "حسینیه حرم" زیارت دلیل رفاقت بود یادی از استاد کاظم مدیرشانه چی، چهره ماندگار علوم حدیث و استاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزاری آیین سنتی «اذن عزا» حضرت سیدالشهدا‌(ع) در حرم امام‌رضا(ع) + جزئیات به کی رأی بدیم؟! آیینه‌ها، در عبادت یار | درباره هنر چهارصدساله آینه‌کاری در حرم امام‌رضا(ع) راز سجده مروری بر آموزه‌های امام رضا(ع) درباره عزای سیدالشهدا(ع) اجتماع بزرگ هیئت‌های عزادار حسینی در مشهد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) ۶۰۰ کودک‌ونوجوان یتیم، میهمان آستان قدس رضوی شدند استقرار ۳۲ صندوق اخذ رأی در حرم امام‌رضا(ع) یادی از فیلسوف، حاج ملاهادی سبزواری | در دیده اسرار همه خانه اوست
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی: بی تفاوتی مسئولان در موضوع حجاب، متدینان را نسبت به نظام بی تفاوت می‌کند | در جشنواره فجر، زیر پای هنرمندان فاسد وابسته به صهیونیسم فرش قرمز پهن نشود

  • کد خبر: ۱۴۵۱۳۳
  • ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
  • ۱
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی: بی تفاوتی مسئولان در موضوع حجاب، متدینان را نسبت به نظام بی تفاوت می‌کند | در جشنواره فجر، زیر پای هنرمندان فاسد وابسته به صهیونیسم فرش قرمز پهن نشود
آیت‎الله علم‎الهدی گفت: صداوسیما حق ندارد آنتن را به عناصر فاسد و آلوده سخنگوی جریان معاند نظام واگذار کند تا در عرصه صداوسیما مانور بدهند و شخصیت‌پردازی برای خودشان داشته باشند. همچنین وزارت ارشاد هم حق ندارد در جشنواره فجر زیر پای هنرمندان فاسدی که با جریان برانداز صهیونیستی همدردی و هم صحبتی کردند، فرش قرمز پهن کنند.

شهرآرانیوز - آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: کلام ما در خطبه اول در موضوع تقوای عملی است اما امروز به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت صدیقه اطهر(س)، کل سخن در خطبه اول به تبیین ابعاد شخصیتی آن حضرت پرداخته خواهد شد.

ایشان افزود: در مقام بیان ویژگی‌های حضرت زهرا(س) متأسفانه شاهد افراط و تفریط هستیم. به‌عنوان تفریط، برخی عظمت جایگاه ایشان را به خاطر نسبت‌هایشان می‌دانند و به‌طور مثال، فاطمه اطهر(س) را در دختر پیامبر(ص) یا همسر علی(س) یا مادر حسنین(ع) منحصر می‌کنند و از سوی دیگر در مقام افراط، بعضی افراد با بی‌توجهی به اهمیت نسبت‌های زهرای مرضیه(س)، دختر پیامبر(ص) بودن یا همسر علی(س) بودن یا مادر حسنین(ع) بودن را صفاتی بی‌اهمیت دانسته و کرامت وجودی حضرت صدیقه اطهر(س) را به خاطر جایگاه وجودی خود در مراتب عبادی و فضیلتی‌اش می‌شمارند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: واقعیت این است که نه افراط در این باره درست و نه تفریط بلکه در حقیقت حضرت زهرا(س) دختر نبوت پیامبر(ص)، همسر ولایت علی(ع) و مادر امامت امام حسن و امام حسین(ع) بود. ایشان فرزندانی همچون حسنین(ع) داشت که همه عظمت آن‌ها از عظمت وجودی زهرا(س) نشئت گرفته بود. ایشان همسری همچون علی بن ابی‌طالب(ع) داشت که در حتی یک لحظه در طول مسیر امامت و ولایتش او را تنها نگذاشت و در نهایت پدری همچون رسول گرامی اسلام(ص) داشت که تمام ثمره وجودی نبوت و هدایتش را در وجود دخترش زهرا(س) خلاصه کرده بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به خصایص مشترک معرفتی میان فاطمه زهرا(س) و امیرمؤمنان(ع) تصریح کرد: این موضوع در مقام نسبت زهرای اطهر(س) با همسرش علی ابن ابی‌طالب(ع) نیز صادق است و می‌توان تمام مظاهر معنوی و خصایص معرفتی امیرالمؤمنین(ع) را در وجود فاطمه زهرا(س) نیز یافت و فراتر از این، حتی سرچشمه خصوصیت زهد و تقوا را در امیرالمؤمنین(ع)، از وجود زهرای اطهر(س) جستجو کرد زیرا او بود که در خانه شرایطی را ایجاد کرد تا همسرش بتواند به تقوای عملی شهره خاص و عام شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، فاطمه زهرا(س) را دختر نبوت پیامبر(ص) دانست و در انتها گفت: همان‌طور که موسی(ع) در زمان نزول تورات و پیش از آن، چهل روز در میقات معتکف شد، تاریخ نقل می‌کند که نبی مکرم اسلام(ص) هم چهل روز به میقات رفته بود تا پس از آن، نور وجودی زهرای مرضیه(س) بر پیامبر اعظم(ص) نزول پیدا کرد و به این ترتیب، می‌توان زهرای مرضیه(س) را دختر نبوت پیامبر(ص) نیز دانست.

دین، مولفه محوری انقلاب اسلامی

امام جمعه مشهد در خطبه سیاسی نماز جمعه هم گفت: این انقلاب مقدس اسلامی که از نهضت امام و با مبارزه شروع شد، با مبارزه با دشمنان خدا ادامه پیدا کرد و در تمام این سال ها، انگیزه کسانی که در این انقلاب پشت سر امام راه افتادند فقط دین خدا بود. به همین علت هم دشمن آگاه شد که حمایت مردم از انقلاب و پشتیبانی مردم از حرکت امام به خاطر دین است و بر همین اساس، مقابله با دین را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: رمز شکست دشمن، دینداری مردم در 43 سال اخیر بوده است. مردم دینشان را می‌خواهند، حقیقت این است که پای دینشان ایستاده‌اند. خون دادند؛ جوان دادند و بر همه مشکلات معیشتی و اقتصادی که دشمن برایشان ایجاد کرده، صبر می‌کنند چون پای دین ایستاده اند اما این را باید همه بدانند که این جنگ تا زمانی که ما از دینمان برگردیم، ادامه پیدا خواهد کرد.

توهین به رهبری، نشانه شکست دشمن است

آیت الله علم الهدی با اشاره به اهانت اخیر یک نشریه فرانسوی به ساحت رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ماجرای توهین اخیر، مصداق شلختگی و وحشی گری فرهنگی بود و ضعف دشمن را به نمایش گذاشت. این شکست خورده‌ی مفتضح که بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان، طرحش جامع بود اما محاسبه اش اشتباه بود، اکنون جز فحش دادن کار دیگری نمی تواند بکند. این موضوع به خودی خود ثابت می کند که وقتی همه هزینه هایش بی‌نتیجه شده، اکنون از سر استیصال به مقام توهین رسیده است.

وی ادامه داد: چرا به رهبری فحش می‌دهند؟ به خاطر این که دشمن می‌داند این خیمه نظام یک عمود بیشتر ندارد و آن عمود، «ولایت و رهبری» است، اگر مردم از اطراف این عمود کنار بروند و این عمود پایین بیاید، این خیمه می‌خوابد و این را دشمن تشخصی داده، با مردم تا زمانی می‌جنگد که این عمود برپاست اما اگر روزی حاکمیت ولایت که دنباله ولایت پیابر و اهل بیت (علیها سلام) است از این کشور برداشته شد، مردم دیگر بی‌دین می‌شوند و دین ندارند، به گفته قرآن، «دشمن تا جایی می‌جنگند تا شما از دین برگردید»، این یک تحلیل حساب شده هم برای دشمن و هم برای ما صادق است و به همین دلیل، به پیاده نظام دیکته‌ای خودشان می‌گفتند به رهبری فحش دهید و اهانت کنید، به رئیس جمهور و مسئولان اهانت نکنید و فقط به رهبری فحش دهید.

حجاب، خط مقدم تقابل فرهنگی با دشمن

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر این‌که اگر عقب‌نشینی کنیم، دشمن پیش می آید، اظهار کرد: آنچه ما الان وحشت داریم در عقب نشینی از دین، مسئله عفاف و حجاب است. اگر بنا شد مسئله حجاب به همین شکل ادامه پیدا کند که عده‌ای مزدور اجاره‌ای دشمن که روسری از سر برداشتند، بخواهند کارشان را پیش ببرند و دیگر حجاب در کشور ما از آن هیبت خود بیفتد، پیشرفت دشمن است و عقب‌نشینی از دین مصداق پیدا کرده است.

وی گفت: متأسفانه در جامعه عده‌ای یا در سیاست آنقدر خودشان را سیاست‌مدار می‌دانند که دین را از سیاست کنار می‌زنند و یا از اول گرایشات دینی‌شان ضعیف است که رهبری هر فرمایشی می‌فرمایند به نفع خودشان مصادره می‌کنند. شما ببینید، در مسئله واکنش رهبری نسبت به موضوع حجاب، رهبری نفرمودند این‌هایی که کشف حجاب کردند و روسری از سر برداشتند، فرمودند کسانی که در حجاب ضعیف هستند را بی‌دین و ضد انقلاب ندانید. رهبری تأکید دارند مسئله عفاف و حجاب در ردیف سایر مسائل نیست و از همه مهم‌تر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن دو شگرد دارد، یکی جداسازی مردم از دین و انقلاب است و یک شگردش این است که به مردم بگوید حجاب یک جریان حکومتی و اجباری است، مردم و زن‌ها حجاب نمی‌خواهند؛ اگر بنا شد با یک گناهی که یک خانم بدحجاب انجام می‌دهد و بگوییم «بی‌دین» و از جامعه دینی جدا کنیم یا بگوییم «ضد انقلاب» و از جامعه انقلابی جدا کنیم، در زمین دشمن و به نفع دشمن بازی کردیم، رهبری فرمودند این کار را انجام ندهید اما نگفتند نهی از منکر نکنید، نهی از منکر که واجب است و دستور خداست.

وی تاکید کرد: اگر در مسئله حجاب در این کشور تسامح شود، ایران از همه کشورهای دنیا بدتر خواهد شد؛ فرمودند شما کاری نکنید که بی‌حجابی و بی‌عفتی در کشور جوری رواج پیدا کند که متدینین در برابر نظام بی‌تفاوت شوند و بلایی که در مشروطه به سر کشور آمد، به سر ما بیاید چون دیدند نظام مشروطه به نفع اسلام نیست، مشروطه را رها کردند.

مردم در عرصه های فرهنگی مطالبه دارند

امام جمعه مشهد به بیان مطالبات مردمی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی پرداخت و گفت: مطالبه اول مردم امروز این است که صداوسیما از عناصر فاسد و آلوده در هنرمندان در رسانه‌های صداوسیما استفاده نکند و صاحبان رسانه‌های مطبوعاتی از یک مشت سلبریتی بی‌دین و فاسد مرجع‌سازی نکنند.

وی افزود: مطالبه دوم این است که بخش سینما و هنر وزارت ارشاد و شبکه‌های افسارگسیخته فضای مجازی باید تحت کنترل در بیاید، این که هر خلافی خواستند بگویند، بنویسند و آزادانه عمل کنند، لازمه‌اش وادارکردن دشمن به عقب‌نشینی است؛ دیگر این که باید توجه کرد شورای عالی فضای مجازی حق ندارد نسبت به شبکه‌های فراماسونی اینستاگرام و واتس‌آپ روی خوش نشان دهد، حق ندارد پهنای باندی که در اختیار شبکه‌های خارجی قرار می‌دهد را از شبکه‌های داخلی دریغ کند. این شورا باید در مقابل بی‌دینی‌ها و لامذهبی‌های شبکه‌های خارجی بایستد و هم شبکه‌های بومی داخلی را تهذیب کند که برنامه شبکه خارجی را اجرا نکنند تا مردم آنان را بپسندند؛ همچنین وزارت ارشاد حق ندارد در جشنواره فجر زیر پای هنرمندان فاسدی که با جریان برانداز صهیونیستی همدردی و هم صحبتی کردند، فرش قرمز پهن کنند.

آیت الله علم الهدی به دیگر مطلب مطالبه شده مردمی اشاره کرد و گفت: طبق قانون حجاب، وزارت صمت موظف است از تولید پوشاک غیرشرعی و غیر عفیفانه جلوگیری کند و جامعه ما را از نظر پوشش حجاب تأمین کند؛ علاوه بر آن، صداوسیما نیز حق ندارد آنتنی که هر دقیقه ده‌ها میلیون تومان هزینه دارد، به این عناصر فاسد و آلوده سخنگوی جریان معاند نظام واگذار کند، این‌ها در عرصه صداوسیما مانور بدهند و شخصیت‌پردازی برای خودشان داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
0
0
دیگه‌یا‌باید‌جشنواره‌‌برگزار‌نشه‌یا‌اگربرگزارشدفرش‌قرمز‌راپهن‌کنید
خودت‌راناراحت‌نکن
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->